Alle Bedrijven Online maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van de website gaat u hier mee accoord.
Meer informatie | Sluiten
 
Wat zoekt u ?
 
Voer een zoekterm in
 
Waar wilt u zoeken ?
 
Een plaats, gemeente of provincie
 


Welk product zoekt u ?
 
Voer uw zoekterm(en) in
 
 

Familie filter

Inschakelen Uitschakelen
 
Rubrieken index: 2  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
 

Bedrijfsprofiel KRAS BV

 

Over KRAS

Waar anders vindt u zo`n compleet aanbod scherpgeprijsde zomer- en wintervakanties? Niet alleen in Europa weten wij de mooiste bestemmingen te vinden, ook hebben wij inmiddels jarenlange ervaring met rondreizen in o.a. de Verenigde Staten, Thailand en Zuid-Afrika.

Absolute topreizen, met de kwaliteit die u van ons gewend bent. Het wintersportaanbod strekt zich uit van zeer goed betaalbare skivakanties in Tsjechië, waarbij u verblijft in ons eigen hotel in Rokytnice tot skiën in de meest uitdagende skigebieden van de Canadese Rocky Mountains.

Zoekt u liever de zon op? Winterzonvakanties zijn al jaren een succesvol onderdeel van onze programma`s. Het aanbod van KRAS zal u niet teleurstellen!

Historie
KRAS is onderdeel van KRAS BV. De onderneming startte in 1922, toen Johan Kras een lijndienst met paard en wagen begon van Ammerzoden naar `s-Hertogenbosch.

Eind jaren veertig ging het bedrijf zich specialiseren op ongeregeld groepsvervoer, dagtochten en georganiseerde uitstapjes en stootte het vanwege grote concurrentie van de Brabantse Vervoersonderneming het lijnvervoer af. In die tijd werden vele Brabantse arbeiders naar de Rotterdamse havens en militairen van de landmacht naar de bases in West-Duitsland gebracht en breidde het bedrijf zich gestaag uit.

De economische en maatschappelijke veranderingen luidden een sterke daling van het groepsvervoer in en noopte de firma Kras, mede door de opkomst van het toerisme in de tweede helft van de jaren zestig, zich toe te leggen op de organisatie van meerdaagse touringcarreizen. En dat bleek mede door de economische bloei en de ontwikkelingen van het massatoerisme een schot in de roos!

In 1969 startte KRAS in samenwerking met de katholieke seniorenbonden, die later de Stichting Recreatie Reizen voor Ouderen (SRO) vormden, met de samenstelling en uitvoering van speciale reizen voor ouderen. Dit programma maakte een enorme ontwikkeling door en verschafte het bedrijf een unieke plaats in de reiswereld. In 1983 werd de familiestructuur losgelaten en de bedrijfsstructuur drastisch gewijzigd.

Belangrijker was dat het nieuwe management producten introduceerde op voorheen onaangeboorde markten. De enorme inspanningen die daarvoor moesten worden getroost, hadden een gunstig resultaat door de vergaande diversificatie van het product, een nauwgezette doelgroepsegmentatie en de ontwikkeling en uitbouwing van een direct verkoopmodel.

Reizigers verleggen grenzen steeds verder
KRAS kan door haar internationale karakter in combinatie met haar grote ervaring aan inkoopkracht adequaat inspelen op de steeds Europesere marktoriëntatie van de consument in het algemeen en de toerist in het bijzonder. Immers, de wensen en eisen van de hedendaagse reizigers zijn niet meer die van een aantal jaren geleden en vragen enerzijds om een aangepast productbeleid en anderzijds om een aangepast en klantvriendelijk distributiebeleid. KRAS speelt in al haar aspecten in op die veranderde wensen van de toeristische consument, die zijn grenzen blijft verleggen naar bestemmingen over heel de wereld.

Vanzelfsprekend valt de internationale oriëntering van het bedrijf enerzijds uit het aanbod van reizen af te lezen. Zo is de organisatie marktleider op reizen naar China, Brazilië, Tsjechië, Jordanië en India en zijn de marktaandelen voor reizen naar Thailand en de V.S. aanzienlijk. Het naspeuren en selecteren van nieuwe bestemmingen voor een ongeëvenaarde prijs is dan ook een belangrijk aspect in het ondernemerschap van de reisorganisatie. KRAS beschikt daarnaast over eigen hotels in Tsjechië.

Het bovengemiddelde succes dat met de door haar georganiseerde reizen wordt behaald, schrijft de directie naast de gunstige prijs-kwaliteitverhouding en het hoge serviceniveau volledig toe aan het klantvriendelijke gedifferentieerde distributiebeleid van de speciaal voor de doelgroepen samengestelde reizen.

Doelgroepgericht als uitgangspunt
De hedendaagse reiziger vraagt door trends als individualisering en hedonisme meer dan ooit om een persoonlijke benadering. De grondhouding van de onderneming daarbij is om op een eigenzinnige, kritische en wervelende wijze steeds verder los te komen van de traditionele product- of vervoersgerichte manieren van werken binnen de reiswereld, waarbij de bestemming en/of vervoersvorm als uitgangsvorm wordt genomen.

KRAS zet de doelgroep vanaf het begin centraal en past het product daarop aan! KRAS is ook perfect ingesteld om in te spelen op het steeds verder groeiende aantal consumenten dat zeer kort voor vertrek een reis koopt. Door hun rijke reiservaringen baseren steeds meer potentiële reizigers zich daarbij vaak uitsluitend op de advertentie en de hierbij behorende reisbeschrijving.

Door met haar producten innovatief te blijven appelleren aan de wijze waarop juist die groter wordende groep reizigers die binnen de genoemde categoriën valt, haar vakantiekeuze bepaalt, heeft KRAS in de loop der tijd een betrouwbare en vertrouwde naam opgebouwd. De reizen van KRAS zijn met name ook succesvol door de gunstige prijs-kwaliteitverhouding van de georganiseerde reizen.

Door de `platte` organisatiestructuur kan het bedrijf flexibel en accuraat inspelen op actuele marktsituaties en optimaal prijsvoordeel behalen. Mede door het uitgekiende mediabeleid laat KRAS haar reizigers daarvan volledig meeprofiteren in de vorm van uiterst voordelige aanbiedingen. Door o.a. de bijna dagelijkse publicaties in de landelijke dagbladen is de organisatie dan ook uitgegroeid tot veruit de grootste toeristische adverteerder in Nederland.

De jarenlange ervaring en de uitgebreide contacten met enerzijds de leveranciers als luchtvaartmaatschappijen en hotels en anderzijds de diverse media, stellen de organisatie perfect in staat om kort voor vertrek op de dan levende wensen van de doelgroep te anticiperen met reisaanbiedingen die zich kenmerken door een ongeëvenaarde prijs-kwaliteitverhouding. Aanbiedingen die tot grote tevredenheid leiden onder de reizigers van KRAS.

Niet voor niets is liefst 40% van de reizigers 6 maal of vaker met de organisatie op vakantie geweest. Deze repeaters maken dan ook een groot deel uit van de vele tienduizenden reizigers die KRAS het afgelopen jaar hun vakantie lieten verzorgen.

In 2006 heeft Kras haar naam gewijzigd van Kras Stervakanties in kortweg Kras!

 


Uitgebreide informatie

 
 
Zoek een product binnen dit bedrijf

 
 
 

© 2018 AlleBedrijvenOnline.nl