Alle Bedrijven Online maakt gebruik van cookies. Door gebruik te maken van de website gaat u hier mee accoord.
Meer informatie | Sluiten
 
Wat zoekt u ?
 
Voer een zoekterm in
 
Waar wilt u zoeken ?
 
Een plaats, gemeente of provincie
 


Welk product zoekt u ?
 
Voer uw zoekterm(en) in
 
 

Familie filter

Inschakelen Uitschakelen
 
Rubrieken index: 2  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
 

Bedrijfsprofiel Medion BV

 

Dienstverleningspartner voor handel en fabrikanten

MEDION AG heeft een bedrijfsmodel ontwikkeld waarmee aantrekkelijke marktsegmenten in de non-foodsector toegankelijk worden voor toonaangevende handelsondernemingen. Tegelijkertijd worden er nieuwe afzetkanalen gecreëerd voor wereldwijd actieve producenten van merkartikelen.

Het bedrijf ondersteunt zowel de handel als de productie-industrie bij goed getimede verkoopacties van producten uit de sectoren PC/Multimedia, Amusements- en Huishoudelijke Elektronika en Communicatietechniek. Enerzijds biedt het dienstverleningspakket van MEDION de mogelijkheid voor aanvulling van het non-foodassortiment van de handelsondernemingen, die hoofdzakelijk uit discounters in de levensmiddelenbranche bestaan. In toenemende mate gaat echter ook de gespecialiseerde vakdetailhandel gebruikmaken van de diensten van MEDION. Anderzijds ontsluit MEDION nieuwe distributiekanalen voor merkproducenten die vanwege de ontbrekende eigen service- en adviseringscapaciteit en een beperkte toegang tot alternatieve distributiekanalen tot dusverre hun producten via andere kanalen hebben verkocht.

Bij de productgroepen concentreert MEDION zich op de drie peilers PC/Multimedia (personal computers, notebooks, tft-schermen, scanners, printers, modems, software, plug&play-aanbiedingen), Amusements- en Huishoudelijke Elektronica (elektrische apparaten voor persoonlijke verzorging, producten voor woninginrichting, televisietoestellen, lcd- en plasmaschermen, dvd-spelers, videorecorders, hifi, md-spelers, cd/mp3-spelers, fotoapparaten en videocamera's) en Communicatietechniek (telefoons, antwoordapparaten, faxen, decoders, satellietsystemen).

Het asortiment van deze productgroepen wordt parallel aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van techniek en design gestaag uitgebreid en aangepast. Een bijzondere rol speelt daarbij een zo gunstig mogelijke prijs-/prestatieverhouding van de verschillende producten.

MEDION hanteert bij de ontwikkeling van productconcepten een zogenaamd "Best Value"-concept om de waarneembare trend bij eindgebruikers om kwalitatief hoogwaardige en gunstig geprijsde producten aan te schaffen te kunnen volgen. Hierdoor moeten zowel de consumenten worden aangesproken die prijsbewust kopen als degenen die zich interesseren voor innovatie en een hoge kwaliteit.

Het marketing- en dienstverleningsaanbod van MEDION omvat de complete value chain van het handelsproces. MEDION anticipeert op markt- en klantgeoriënteerde productideeën voor actie-items, test hun te verwachten acceptatie, adviseert handelsondernemingen bij de technische uitrusting van deze artikelen, ontwerpt het product- en verpakkingsdesign, zorgt voor de selectie van hoogwaardige en gunstig geprijsde productielocaties en biedt het bijbehorende kwaliteits- en logistiek management. Een omvangrijke aftersales-service voor eindgebruikers maakt het aanbod compleet.

Een bijzonder belangrijk element van de gezamenlijke dienstverlening van MEDION en een aantal handelsondernemingen en fabrikanten vormt een directe aftersales-service ten behoeve van de eindgebruiker. Een service-helpdesk die 365 dagen per jaar bereikbaar is in het eigen callcenter biedt competente ondersteuning bij vragen met betrekking tot gebruik, afhandeling van de garantie en nabestellingen. Specialisten van MEDION maken zich vóór de introductie van de producten vertrouwd met hun technische eigenschappen en leiden de medewerkers van het callcenter op. MEDION voert noodzakelijke reparaties uit en huurt, indien nodig, bij speciale producten binnen Nederland een lokale serviceleverancier in die bij de gebruiker op bezoek gaat en lokaal advies geeft en reparaties uitvoert.

Nadat MEDION zich in het begin met name op de Duitse markt had gericht en daar in enkele productsegmenten een marktaandeel van twee cijfers had weten te realiseren, kon het bedrijfsmodel in de afgelopen jaren ook met succes op buitenlandse markten worden geïntroduceerd. Hierbij lag het zwaartepunt in eerste instantie bij West-Europa. Maar ook Oosteuropese en Aziatische markten, alsmede Noord-Amerika, worden steeds belangrijker.

 


Uitgebreide informatie

 
 
Zoek een product binnen dit bedrijf

 
 
 

© 2021 AlleBedrijvenOnline.nl